Gissa position

Ingen rätt siffra så länge. Höjdsiffran från den nuvarande Lantmäteriets (online) kartan sökes, inte den gamla. Bakom mig ser det ut så här:
IMG_7546.JPG

Jag har svårt att bestämma mig för om det är punkt 1700 eller 1704, men jag lutar åt att det är 1704, en dryg halvkilometer söder om Sarvatjåhkkå alltså.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Då slänger jag in ännu en siffra: 1793?
Nej, där skulle jag inte våga klättra!

Jag har svårt att bestämma mig för om det är punkt 1700 eller 1704, men jag lutar åt att det är 1704, en dryg halvkilometer söder om Sarvatjåhkkå alltså.

1704 m är alldeles rätt svar! Toppen 1700 m ses på de två första bilderna, och bilden bakåt visar toppen 1722 m. På grund av dåligt väder (vind, snöande, moln, ni vet) fortsatte vi inte till Sarvatjåhkkå 1911 m. Nästa bild var så god!

Då lägger jag upp en, som kanske inte blir så långlivad. Vilken topp ser vi här?

Bilagor

• IMG_20200829_100404.jpg
    IMG_20200829_100404.jpg
    2.7 MB · Visningar: 137
Bra där. Ändå fotat från ovanlig vinkel :)

Lägger en bild till. Vilken topp är jag på väg till nu?

Bilagor

• IMG_20200810_184531.jpg
    IMG_20200810_184531.jpg
    4 MB · Visningar: 145

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips