Gissa position

Var står fotografen?

Thure

Bilagor

• xP8171860.jpg
    xP8171860.jpg
    47.4 KB · Visningar: 274
Första bilden kanske var svår eftersom ingen gissat?

Blir kanske lättare nu. Här samma berg i fonden och frågan är fortfarande var fotografen står.

Thure

Bilagor

• yP8171867.jpg
    yP8171867.jpg
    49.3 KB · Visningar: 259
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Nästan rätt Rickard.

Vi är på väg ned.

Ännu enklare bild nedan.

Din tur var så god.

Thure

Bilagor

• zP8171865.jpg
    zP8171865.jpg
    43.6 KB · Visningar: 246

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En ledtråd. Denna bild är tagen i princip längst ner på det snöfält som syns till vänster på toppen

Bilagor

• IMG_20190717_180125.jpg
    IMG_20190717_180125.jpg
    128.5 KB · Visningar: 335
Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.

Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.

Helt riktigt! Här är orginalbilden i sin helhet (som kanske hade gjort det för enkelt) , fotad från Sarektjåhkkå västkam. Och andra bilden fotad på väg ner mot Ruothesvagge från gavabakte

Din tur

Bilagor

• Sarek-152.jpg
    Sarek-152.jpg
    41.1 KB · Visningar: 336

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.