Gissa position

Här kommer en. Vilken topp ser vi mitt i bild?

Bilagor

• IMG_20191017_100221.jpg
    IMG_20191017_100221.jpg
    46.9 KB · Visningar: 309
En ledtråd. Denna bild är tagen i princip längst ner på det snöfält som syns till vänster på toppen

Bilagor

• IMG_20190717_180125.jpg
    IMG_20190717_180125.jpg
    128.5 KB · Visningar: 310

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.

Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.

Helt riktigt! Här är orginalbilden i sin helhet (som kanske hade gjort det för enkelt) , fotad från Sarektjåhkkå västkam. Och andra bilden fotad på väg ner mot Ruothesvagge från gavabakte

Din tur

Bilagor

• Sarek-152.jpg
    Sarek-152.jpg
    41.1 KB · Visningar: 307
Jag går sällan upp på toppar, och här har jag förstås aldrig varit. Men med datorns hjälp kan man ju flyga över terrängen.

Här kommer en bild från helt andra trakter. Den lilla runda toppen till vänster om gula björken har ett eget namn, vilket?

Bilagor

• IMG_20190929_110938.jpg
    IMG_20190929_110938.jpg
    44.9 KB · Visningar: 294
Omgivningarna liknar det man hittar i Grövelsjön. Vilket får mig att tänka på den lilla toppen Giedtietjahke som ligger nordöst om Storvätteshågna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips