Gissa position

Jag går sällan upp på toppar, och här har jag förstås aldrig varit. Men med datorns hjälp kan man ju flyga över terrängen.

Här kommer en bild från helt andra trakter. Den lilla runda toppen till vänster om gula björken har ett eget namn, vilket?

Bilagor

• IMG_20190929_110938.jpg
    IMG_20190929_110938.jpg
    44.9 KB · Visningar: 319
Omgivningarna liknar det man hittar i Grövelsjön. Vilket får mig att tänka på den lilla toppen Giedtietjahke som ligger nordöst om Storvätteshågna.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Även ni båda är i rätt område, men snurte är fortfarande närmast. Den lutande käppen som syns längre fram utefter den rösade stigen markerar en gräns.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Siljan var ju en bra och rolig ledtråd! Var en minut för snabb...

Ny gåta kommer här, kan tyckas utsiktslöst men det är magnifika vyer härifrån, vilket jag sett på bilder tagna när det var fint väder ;)

Calle

Bilagor

• IMGF_229.jpg
    IMGF_229.jpg
    69.3 KB · Visningar: 395

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.