Gissa position

Rätt sjö men toppen är högre och heter annorlunda.

Nedan en ytterligare vy från toppen. Magnifikt klippblock på andra sidan sjön.

Thure

Bilagor

• P8151724.jpg
    P8151724.jpg
    38 KB · Visningar: 327

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Eftersom jag knatade omkring i Lapplandsfjällen för 30-40 år sen så har jag inga digitala fjällbilder över svenska fjälltrakter. Lägg gärna ut en ny bild KJ, jag gillar dina högfjällsmotiv.

Den var knepig. Jag gissar att du fotar från Spijkkakammen, i närheten av punkt 1875, i riktning mot Vargtoppen, Mihkatjåhkkås topp ligger i molnen vänster därom. Men samtidigt tycker jag att ryggen 1785 däremellan o Sarektjåhkkå sydtopps sydflank då borde skymta också.

Den var knepig. Jag gissar att du fotar från Spijkkakammen, i närheten av punkt 1875, i riktning mot Vargtoppen, Mihkatjåhkkås topp ligger i molnen vänster därom. Men samtidigt tycker jag att ryggen 1785 däremellan o Sarektjåhkkå sydtopps sydflank då borde skymta också.

Gissningen är bra på flera sätt, men det är inte helt rätt

Då tror jag att du står vid foten av Svarta Spetsens västkam, toppen i förgrunden är Mahtutjåhkkå 1650 o i bakgrunden Mihkatjåhkkå, delvis i moln, samt Vargtoppen. Däremellan flyter Mihkajiegna söderut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips