Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Ok, här kommer en!

Bilagor

• E36061D8-B2C9-4238-9C0A-A8563C372240.jpg
    E36061D8-B2C9-4238-9C0A-A8563C372240.jpg
    85 KB · Visningar: 374

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Det ser väldigt stenigt ut på båda bilderna. Och så en luftledning på stolpar. Jag gissar att vi är i södra änden av fjällkedjan, alltså Dalarna eller Härjedalen?

Ja, väldigt stenigt. Det var svårt att hitta vatten stundtals eftersom bäckarna rann under ett lager av stenblock. Förra året var det också mycket varmt vilket gjorde det lite jobbigt, så sjön var mycket välkommen när vi kom fram.

Jag tror inte det är någon luftledning på bilden, utan snarare kryss som visar vinterleden (som går över sjön).

Lite mer norrut ska vi.

Någon av Härjångssjöarna?

För att hålla tråden i liv gissar jag väl på att vi befinner oss i Jämtlandsfjällen, som ligger lite mer norrut än Dalarna/Härjedalen :)

Nu finns det ett antal vinterleder som går över sjöar, men jag gissar att ni går genom Härjångsdalen och tältar vid en av de övre Härjångssjöarna.

/ Stefan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.