Gissa position

Då tar jag pinnen :)

En plats jag och min kära fru passerade förra året. En mystisk stenkonstellation som verkligen eggade fantasin.

sten.jpg

Har ingen egen bild på stenformationen, men tycker mig komma ihåg den och terrängen. Passtavagge?

Calle

Jag hade ett svagt minne av att jag såg de stenarna när jag vandrade 2015 genom Ruotesvagge. Din beskrivning gjorde att jag vågade chansa.
När jag kollade i min fotobok nu såg jag att även jag hade de på bild.

Ny bildgåta kommer snart.

Bilagor

• IMG_1810.jpg
    IMG_1810.jpg
    50.3 KB · Visningar: 435

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
På vilket fjäll betar renarna? Ett plus för den som vet namnet på berget som skymtar fram för det vet inte jag med säkerhet.

Bilagor

• IMG_8568_1.jpg
    IMG_8568_1.jpg
    52.7 KB · Visningar: 405
Fint område att vandra i där omkring Björkfjället.

Ny bild, i närheten finns ett känt turistmål, vilket?

Calle

Bilagor

• IMGF_225.jpg
    IMGF_225.jpg
    109.8 KB · Visningar: 338

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips