Gissa position

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tyvärr inte, men närmre gissning. Här är en till bild

Bilagor

• 20180626_184840.jpg
    20180626_184840.jpg
    158.7 KB · Visningar: 334
Redan vid den första bilden hade jag en stark känsla att jag passerat där både en och två gånger. Och jag har nog i princip gått i de trakterna minst en gång om året de senaste 7 - 8 åren :)

Denna lilla (på min karta namnlösa) tjärn (göl?) passerades i hällregn. Den ligger precis i gränsen mellan skog och fjäll.

Den enkla men förhoppningsvis lagom svåra frågan: Var är vi?

Bilagor

• Utsidan_a.jpg
    Utsidan_a.jpg
    60.5 KB · Visningar: 317
Din förra gissning var väsentligt närmare Thure.

En dryg kilometer efter förra bilden nådde vi dagens utflyktsmål och kunde njuta av matsäcken under tak.

Bilagor

• utsidan c.jpg
    utsidan c.jpg
    253.8 KB · Visningar: 288
Senast ändrad:
Ca 5 km innan tjärnen på första bilden passerar vi denna bro. Frågan är alltså vad heter platsen där tjärnen finns?

Bilagor

• Utsidan b.jpg
    Utsidan b.jpg
    203 KB · Visningar: 260

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips