Gissa position

Norra Lappland utan diskussion.... Drar till med Gobmejàvri, söder om Pältsastugan, och fjället skulle isof vara Pältsan.
/Lasse Å

Bravo Lasse, helt rätt! Bifogar den obeskurna bilden. Och dags för ny bild igen!

Bilagor

• Foto0109 (2).jpg
    Foto0109 (2).jpg
    53.3 KB · Visningar: 418
Fortsätter på temat sjöar

Det var dina ledtrådar som gjorde att jag kom rätt, annars vette sjutton!
Vad heter sjön nedanför den fina Dryas-heden??

Bilagor

• fjällsippa-3892.jpg
    fjällsippa-3892.jpg
    112.1 KB · Visningar: 401

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det var Ruonas som gav känslan och sedan var det inte helt klart men jag var nästans säkert.

Vi fortsätter med en sjö till ;)

Henning

Bilagor

• 115.jpg
    115.jpg
    47.1 KB · Visningar: 498
Den här platsen borde vi ju kunna hitta. Ser ut att vara en plats för renskiljning, kanske kalvmärkning. Några byggnader vid vattnet. Men jag har letat runt och hittar inte rätt. Kan vi få lite hjälp? Är vi kvar i Lappland, och i så fall i norra eller södra hälften?

Visst får ni hjälp.
Rengärde och några byggnader vid vattnet är helt korrekt.
Nej denna gång är vi är inte i Lappland.

Sjön ligger mellan två andra sjöar som är större men inte väldigt stor och är välbekannt här på utsidan.
Men de flesta rör sig väl på en annan led mellan sjöarna.

Henning

Började också leta i Lappland, men gav upp. Ledtråden styrker dock min idė om att det kan vara Grötvallsjön. I så fall ser vi blir.a Gröthogna i bakgrunden.

Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.