Gissa position

Det här är ingen gissning utan bara en bild på "den mest episka tältplatsen" som Stefan skriver om. Jag håller förstås med Stefan. Denna undersköna plats kommer som ett fullständig överraskning på väg upp mot Bielloriehppe-Stuollo.
https://www.utsidan.se/obj/photo/0a/0a258d81e7440d33858801cbe4c1a02e.jpg

Förstår jag det rätt som att vi är på norra sidan av Stuolovagge, på väg upp mot Bielloriehppes västligaste topp? Man vill ju inte missa detta guldkorn.

Bilagor

• IMGF_219.jpg
    IMGF_219.jpg
    119.1 KB · Visningar: 328
Det var inte meningen att skapa ”en tråd i tråden”. Jag har försökt placera den bild ni fick här - https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=84974&set=lp. Klicka på "visa på stora kartan".
Men det är ingen exakt placering. Men om ni går upp mot 1608 så ser ni den.
Som Stefan skriver är det en alldeles märklig och helt underbar plats. Å andra sidan är det nog inte så vanligt att ni har med er full packning inför klätterturen så tältning ingår väl inte i planen. Men gör det! Det kommer ni aldrig att glömma.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag lågsniffade här med Google Maps tidigare, tyckte inte det stämde riktigt, men med din sista bild föll bitarna på plats.

Från sommar till vinter. Var rastar vi?

Bilagor

• Foto0438.jpg
    Foto0438.jpg
    28 KB · Visningar: 314

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.