Gissa position

Vandrade med google maps.

Får passa på ny gissningsbild. Någon son har en kul bild liggande får gärna ta vid!

Mvh
Peter HP

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
1.jpg

Jag har följt tråden länge för att lära mig nya platser! Så nu testar jag lägga upp en bild, vilken topp har jag bakom mig?

Drar till med Salmmecohkat norr om Torneträsk. Tycker mig ana en större sjö bortanför kullarna på andra sidan sjön du står vid.

Peter HP

Drar till med Salmmecohkat norr om Torneträsk. Tycker mig ana en större sjö bortanför kullarna på andra sidan sjön du står vid.

Peter HP

Det du nämner är ett mål jag gärna skulle vilja besöka! Men bilden är tagen en bra bit söderut. Här kommer en bild från andra sidan sjön mot toppen ifråga.

2.jpg

Om vi antar att fjällfisken är harr så finns det en sjö som heter Harrejavri strax söder om nedersta Kaitumsjön. Det får bli min gissning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips