Gissa position

Vandrade med google maps.

Får passa på ny gissningsbild. Någon son har en kul bild liggande får gärna ta vid!

Mvh
Peter HP

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
1.jpg

Jag har följt tråden länge för att lära mig nya platser! Så nu testar jag lägga upp en bild, vilken topp har jag bakom mig?

Drar till med Salmmecohkat norr om Torneträsk. Tycker mig ana en större sjö bortanför kullarna på andra sidan sjön du står vid.

Peter HP

Drar till med Salmmecohkat norr om Torneträsk. Tycker mig ana en större sjö bortanför kullarna på andra sidan sjön du står vid.

Peter HP

Det du nämner är ett mål jag gärna skulle vilja besöka! Men bilden är tagen en bra bit söderut. Här kommer en bild från andra sidan sjön mot toppen ifråga.

2.jpg

Om vi antar att fjällfisken är harr så finns det en sjö som heter Harrejavri strax söder om nedersta Kaitumsjön. Det får bli min gissning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips