Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det stämmer, ingen gissning på vilken?Någon liten sjö mellan Harrsjön och Gielas?
Det stämmer, skickligt! Turen gick från Gielas upp till översta delen av Vojmån och tillbaka. Jag hade fått tillstånd att fiska där på den kvoterade sträckan, känt för sitt fina harrfiske (därav den ledtråden). Tidigare har jag gått dit från Norge men nu tog jag kajaken, fantastiskt fin tur. Apropå det, din tur att lägga upp en bild.Då gissar jag på Fiansjön eftersom där finns en stuga på en halvö. Vackra bilder, måste ha varit en fin tur. Var startade och avslutade ni?
Det stämmer, skickligt! Turen gick från Gielas upp till översta delen av Vojmån och tillbaka. Jag hade fått tillstånd att fiska där på den kvoterade sträckan, känt för sitt fina harrfiske (därav den ledtråden). Tidigare har jag gått dit från Norge men nu tog jag kajaken, fantastiskt fin tur. Apropå det, din tur att lägga upp en bild.
@ Swift:
Heter sjön Arevattnet (Aarejaevrie) och du står på leden mellan Skalomdal och Arevattnet-stugan, på nordsluttningen av Stoere Tjåhke?
@ NiklasLP
Hur långt uppströms Vojmån paddlade du och hur gick det? Var det forsar eller grunda/steniga partier där du behövde lyfta förbi?
Vänligen/Rickard
@ Swift:
Heter sjön Arevattnet (Aarejaevrie) och du står på leden mellan Skalomdal och Arevattnet-stugan, på nordsluttningen av Stoere Tjåhke?
@ NiklasLP
Hur långt uppströms Vojmån paddlade du och hur gick det? Var det forsar eller grunda/steniga partier där du behövde lyfta förbi?
Vänligen/Rickard