Gissa position

Nix, men vi är nära nu. Lite snett framåt höger i mångas färdriktning ser det ut så här.
 

Bilagor

  • IMG_5633_Gissa5_DxO.jpg
    IMG_5633_Gissa5_DxO.jpg
    47.9 KB · Visningar: 309
Finns flera ställen som påminner om den vyn, och med spången i bakgrunden är vi vid en led. Kanske sockertoppen vid Sälka? Kan också vara vid Nallo, men gissar på Sälka
 
Kanske kan jag också försöka gissa på, de förra gissningar gör det förstås mycket lättare. Jag gissar att vi är vid Norra Kungsleden, i Tjäktjavagge, under Geargeoaivi, åt sidan ser vi Lulip Suoricohkka, mångas färdrikting är till Tjäktjapasset?
 
Finns flera ställen som påminner om den vyn, och med spången i bakgrunden är vi vid en led. Kanske sockertoppen vid Sälka? Kan också vara vid Nallo, men gissar på Sälka

Så nära.... men

Kanske kan jag också försöka gissa på, de förra gissningar gör det förstås mycket lättare. Jag gissar att vi är vid Norra Kungsleden, i Tjäktjavagge, under Geargeoaivi, åt sidan ser vi Lulip Suoricohkka, mångas färdrikting är till Tjäktjapasset?

Där satt den. Sällan mina foton lever så här länge! På sista bilden ser vi oss kanske ett par hundra meter innan vår fikarast. På vänstra sidan längs leden ser man Geargeoaivis östvägg och i fonden längst bort Tjäktjapasset. Två dagar senare träffade vi Pär Lindh vid Alesjaurestugorna. Något vi berättade om i vår reseberättelse här på utsidan. De dalarna västerut kring Lulip Suoricohkka och även Geargevaggi norr om Geargeoaivi verkade spännande. Någon som gått där?

Nästa bild!
Peter HP
 

Bilagor

  • IMG_5629_Gissa6_DxO.jpg
    IMG_5629_Gissa6_DxO.jpg
    59.1 KB · Visningar: 233
Äger stor tacksamhet åt de andra som gissade före mig och också de generösä ledtråden, som alla gjorde det möjligt att gissa rätt! Nästa bild här vilket vattendrag här vi här?
 

Bilagor

  • fotoshop041.jpg
    fotoshop041.jpg
    70.9 KB · Visningar: 227
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.