Gissa position

Då drar jag till med Tsahtsa?

Jag måste ge dig rätt på den gissningen, då det var min ursprungliga tanke med bilden. Jag befinner mig i övre delen av Låptåvagge efter övergång från Njoatsosvagge, och bilden är tagen kl 20.54 den 4 Augusti. Ny bild.

Vid närmare analys av bilden är jag lite osäker på om det är Tsahtsa eller Låptåjåkkå vi faktiskt ser. Jag börjar tro på det senare med tanke på vädersträck, terräng och andra bilder jag jämför profilen med - man kanske skulle börja dokumentera sina bilder bättre under vandringen;)
Här är en bild i lite bättre ljus, någon som kan hjälpa till?

Bilagor

• 9(18).jpg
    9(18).jpg
    33.6 KB · Visningar: 350
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
En spännande gåta! Och fint foto. Även jag tror att det är Låptåtjåhkkå. Klockan är ju ungefär 9 på kvällen, men astronomisk tid är då bara 8. Solen står alltså mellan väst och nordväst. Tsahtsa ligger betydligt närmare norr.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Se där! Ja det var nåt bekant även om jag chansade...

Vilken topp befinner sig dessa på?

Bilagor

• IMG_20180906_172723.jpg
    IMG_20180906_172723.jpg
    29.1 KB · Visningar: 584
Dåligt med gissningar. Och själv går jag sällan upp på toppar. Men jag drar till med Norra Sytertoppen så kanske vi får en ledtråd.

Vilken osannolik tur! Men omgivningarna såg inte ut som de nordliga högfjällen, så Västerbotten var ju ett alternativ.

Den här bilden tog jag på första vandringsdagen under 2017 års tur. Vilken fjällmetropol har jag just lämnat?

Bilagor

• Foto0288.jpg
    Foto0288.jpg
    48.7 KB · Visningar: 444

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.