Gissa position

Då drar jag till med Tsahtsa?

Jag måste ge dig rätt på den gissningen, då det var min ursprungliga tanke med bilden. Jag befinner mig i övre delen av Låptåvagge efter övergång från Njoatsosvagge, och bilden är tagen kl 20.54 den 4 Augusti. Ny bild.

Vid närmare analys av bilden är jag lite osäker på om det är Tsahtsa eller Låptåjåkkå vi faktiskt ser. Jag börjar tro på det senare med tanke på vädersträck, terräng och andra bilder jag jämför profilen med - man kanske skulle börja dokumentera sina bilder bättre under vandringen;)
Här är en bild i lite bättre ljus, någon som kan hjälpa till?

Bilagor

• 9(18).jpg
    9(18).jpg
    33.6 KB · Visningar: 352
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
En spännande gåta! Och fint foto. Även jag tror att det är Låptåtjåhkkå. Klockan är ju ungefär 9 på kvällen, men astronomisk tid är då bara 8. Solen står alltså mellan väst och nordväst. Tsahtsa ligger betydligt närmare norr.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Se där! Ja det var nåt bekant även om jag chansade...

Vilken topp befinner sig dessa på?

Bilagor

• IMG_20180906_172723.jpg
    IMG_20180906_172723.jpg
    29.1 KB · Visningar: 586
Dåligt med gissningar. Och själv går jag sällan upp på toppar. Men jag drar till med Norra Sytertoppen så kanske vi får en ledtråd.

Vilken osannolik tur! Men omgivningarna såg inte ut som de nordliga högfjällen, så Västerbotten var ju ett alternativ.

Den här bilden tog jag på första vandringsdagen under 2017 års tur. Vilken fjällmetropol har jag just lämnat?

Bilagor

• Foto0288.jpg
    Foto0288.jpg
    48.7 KB · Visningar: 449

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.