Gissa position

Enligt gästboken i Arevattnet så startade du 2017 års tur i Gäddede!

Det stämmer också med bilden som ser ut att vara tagen från Brattlidfjället bort mot Kvarnbergsvattnet.

Enligt gästboken i Arevattnet så startade du 2017 års tur i Gäddede!

Det stämmer också med bilden som ser ut att vara tagen från Brattlidfjället bort mot Kvarnbergsvattnet.

Svaret är naturligtvis 100 % rätt! Och jag tror du hade klarat det även utan gästboken. Men hur kan du minnas en sån detalj?

Svaret är naturligtvis 100 % rätt! Och jag tror du hade klarat det även utan gästboken. Men hur kan du minnas en sån detalj?

Inte så svårt att komma ihåg eftersom jag vandrade precis samma sträcka, fast åt andra hållet, i somras. Enda egentliga skillnaden var att jag gjorde ett västligare vägval genom Frostviksfjällen då jag redan gått leden via Jougdaberg för några år sedan.

Jag tvivlar på att jag hade tagit bilden på enbart motivet - det finns många sjöar som ser ut ungefär sådär som ligger nedanför ett fjäll med lite myrlandskap emellan...

Jag fortsätter med ännu en bild:

Bilagor

• hghgkjhvxcfhj..jpg
    hghgkjhvxcfhj..jpg
    74.8 KB · Visningar: 363
Lurigt. Skulle kunna vara mycket nordligt, Råstoätno eller nån biflod. Men den andra bilden visar så mycket obetad renlav att det nog inte är renbetesland. I så fall är det mycket sydligt.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.