Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte så svårt att komma ihåg eftersom jag vandrade precis samma sträcka, fast åt andra hållet, i somras. Enda egentliga skillnaden var att jag gjorde ett västligare vägval genom Frostviksfjällen då jag redan gått leden via Jougdaberg för några år sedan.
Jag tvivlar på att jag hade tagit bilden på enbart motivet - det finns många sjöar som ser ut ungefär sådär som ligger nedanför ett fjäll med lite myrlandskap emellan...
Lurigt. Skulle kunna vara mycket nordligt, Råstoätno eller nån biflod. Men den andra bilden visar så mycket obetad renlav att det nog inte är renbetesland. I så fall är det mycket sydligt.
Lurigt. Skulle kunna vara mycket nordligt, Råstoätno eller nån biflod. Men den andra bilden visar så mycket obetad renlav att det nog inte är renbetesland. I så fall är det mycket sydligt.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...