Gissa position

Jag förstår din tanke eftersom utloppet ur Råvvejaure har en naturlig stenbro, som dock inte liknar den på fotot. Jag passerade ändå Råvvejaure under årets vandring, och bilden är tagen under samma tur.

Då har jag ju passerat där! Jag kom in i Viejevágge på 879-metersnivån men gick aldrig upp till kanjonbildningen på 880 meter och tänkte därför att bilden var därifrån. Håller med om att det är en trevlig vagge.
Här kommer en bild från 1980 från en inte lika trevlig vagge. Den bro som funnits fanns inte längre men finns numera. Vilken vagge?

Bilagor

• Sarek1980_0124.jpg
    Sarek1980_0124.jpg
    77.2 KB · Visningar: 322

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Hoppsan, en chansning som gick hem. Man såg ju inte mycket av "vaggen", ska ha lite tur ibland.

Vi fortsätter med två vattendrag som gör sällskap neröver. Vilka?

Calle

Bilagor

• IMGF_203.jpg
    IMGF_203.jpg
    89.3 KB · Visningar: 448

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.