Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag förstår din tanke eftersom utloppet ur Råvvejaure har en naturlig stenbro, som dock inte liknar den på fotot. Jag passerade ändå Råvvejaure under årets vandring, och bilden är tagen under samma tur.
Då har jag ju passerat där! Jag kom in i Viejevágge på 879-metersnivån men gick aldrig upp till kanjonbildningen på 880 meter och tänkte därför att bilden var därifrån. Håller med om att det är en trevlig vagge.
Här kommer en bild från 1980 från en inte lika trevlig vagge. Den bro som funnits fanns inte längre men finns numera. Vilken vagge?
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...