Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hoppsan, en chansning som gick hem. Man såg ju inte mycket av "vaggen", ska ha lite tur ibland.

Vi fortsätter med två vattendrag som gör sällskap neröver. Vilka?

Calle

Bilagor

• IMGF_203.jpg
    IMGF_203.jpg
    89.3 KB · Visningar: 423

avslutad210712

Gäst
Och då ser vi att vi är vid den lilla stranden strax väster om bron över Alesätno nedanför renvaktarstugan. Och toppen vi ser är Siellatjåkka och till höger skymtar Honga.

Har rastat vid den stranden ett antal gånger för lunch.

Och då ser vi att vi är vid den lilla stranden strax väster om bron över Alesätno nedanför renvaktarstugan. Och toppen vi ser är Siellatjåkka och till höger skymtar Honga.

Har rastat vid den stranden ett antal gånger för lunch.

Alldeles riktigt!

Jag misstänkte att det skulle vara lite enklare när solen inte bländar ut Siellatjåkkas karakteristiska profil.

avslutad210712

Gäst
Alldeles riktigt!

Jag misstänkte att det skulle vara lite enklare när solen inte bländar ut Siellatjåkkas karakteristiska profil.

Var själva stranden och det lilla fallet i bakgrunden som jag kände igen direkt.

Återkommer i morgon och nu j*vlar skall alla som lägger ut svåra bilder få svettas. Kanske... *L*

avslutad210712

Gäst
Näää jag ångrar mig. Lägger upp en hyfsat lätt bild om man passerat där vilket troligen ett antal av fjällrävarna på Utsidan gjort. Har man inte passerat här kanske den överlever ett tag dvs en dag.

Bilagor

• 20170807-163157-00-a99.jpg
    20170807-163157-00-a99.jpg
    43.5 KB · Visningar: 257

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips