Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
När jag vände bilden rätt fick jag en vy jag känner igen och som vi var i närheten av i Ripnils senaste bildgåta. Det är Salajekna och sjön som nu är 871 vi ser, fotograferat mellan Miehtjerbakte och Labba.
När jag vände bilden rätt fick jag en vy jag känner igen och som vi var i närheten av i Ripnils senaste bildgåta. Det är Salajekna och sjön som nu är 871 vi ser, fotograferat mellan Miehtjerbakte och Labba.
Stämmer bra, låg ganska högt upp på Miehtjerbakte...och fortsatte nästa dag i riktning mot dom två små glaciärsjöarna. En fantastiskt fin 3-dagars tur under sen Augusti runt Sulitelma i stålande sol !
Stämmer bra, låg ganska högt upp på Miehtjerbakte...och fortsatte nästa dag i riktning mot dom två små glaciärsjöarna. En fantastiskt fin 3-dagars tur under sen Augusti runt Sulitelma i stålande sol !
När jag stod på ungefär samma position hörde jag en dånande fors. Det visade sig att en ispropp hade gått på Salajekna och brunt slamvatten och stora isblock forsade ned. Intressant upplevelse.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...