Gissa position

När jag vände bilden rätt fick jag en vy jag känner igen och som vi var i närheten av i Ripnils senaste bildgåta. Det är Salajekna och sjön som nu är 871 vi ser, fotograferat mellan Miehtjerbakte och Labba.

Calle

När jag vände bilden rätt fick jag en vy jag känner igen och som vi var i närheten av i Ripnils senaste bildgåta. Det är Salajekna och sjön som nu är 871 vi ser, fotograferat mellan Miehtjerbakte och Labba.

Calle

Stämmer bra, låg ganska högt upp på Miehtjerbakte...och fortsatte nästa dag i riktning mot dom två små glaciärsjöarna. En fantastiskt fin 3-dagars tur under sen Augusti runt Sulitelma i stålande sol :)!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Synd att att fin bild ska vara på sniskan.

Bilagor

• rot.jpg
    rot.jpg
    14.1 KB · Visningar: 396
Stämmer bra, låg ganska högt upp på Miehtjerbakte...och fortsatte nästa dag i riktning mot dom två små glaciärsjöarna. En fantastiskt fin 3-dagars tur under sen Augusti runt Sulitelma i stålande sol :)!

När jag stod på ungefär samma position hörde jag en dånande fors. Det visade sig att en ispropp hade gått på Salajekna och brunt slamvatten och stora isblock forsade ned. Intressant upplevelse.

Nu kommer en ny bildgåta. Vad ser vi?

Calle

Bilagor

• IMGF_201.jpg
    IMGF_201.jpg
    98.5 KB · Visningar: 387

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Tack, trevligt! Då flyttar vi oss söderut och jag undrar i vilket vattendrag man hittar en sån här konstruktion.

Bilagor

• Foto0392.jpg
    Foto0392.jpg
    65.6 KB · Visningar: 442

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.