Gissa position

Har själv inte gått där än även om jag velat göra det i många år. Tyckte dock att det såg ut som Jämtlandsfjällen. Sedan tyckte jag mig komma ihåg att jag hade läst på din blogg om en tur i området där en ravin beskrevs.

Jag är på jobbresa och har få bilder att välja från. Därför kommer nu en bild med en ung kvinna i förgrunden. Det är dock inte hon som det är frågan om.
Bilden är tagen häromveckan.

Frågorna är:
- Vad heter fjället i bakgrunden?
- För vad är området vänster om bilden känt (eller snarare ökänt)?

(Jag ber om ursäkt för att bilden ligger på sidan, men lyckades inte få till det från mobilen.)

Gissar på dörrpiken och vind?

Svårt med toppen. Om ni befinner er på leden från Gröndalen så skulle det kunna var Stor Gröngumpen. Tycker att den borde synas mer men vidvinklar och lite annat kan ställa till det när man fotar. /Lasse Å

Svårt med toppen. Om ni befinner er på leden från Gröndalen så skulle det kunna var Stor Gröngumpen. Tycker att den borde synas mer men vidvinklar och lite annat kan ställa till det när man fotar. /Lasse Å

Javisst! Det är Stor-Gröngumpen som syns. Från leden mot Lunndörrsstugan.

Det är på plåtan som sträcker sig härifrån ändå till Stor-Anahögen att åtta personer frös ihjäl under en snöstorm för 40 år sedan.

Jag lämnar över stafettpinnen till Lasse.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Var är vi?

Svårt att hitta bilder, hittar mest bilder med fokus på människor i förgrunden. Så jag får gräva i det gamla analoga arkivet, numera digitaliserat.
Var är vi, på denna starkt beskurna bild? /Lasse Å

Bilagor

• namnlöst-3541.jpg
    namnlöst-3541.jpg
    60.8 KB · Visningar: 356
Mja, jag tänkte mig att du kommer genom Stuor Reaiddávággi i utförsbacken mot Nallo, närmast från Sälka eller Unna Rätitasstugan.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.