Gissa position

Stämmer fint. Jag hade en liten förhoppning att det skulle dröja lite längre men icke.

Nästa bild!

Peter HP

Bilagor

• DSCN1349_72ppi800pxDxO_Final.jpg
    DSCN1349_72ppi800pxDxO_Final.jpg
    54 KB · Visningar: 417
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Det ser ut som du står på Pårtetjåhkkå, med Saitaristjåhkkå i fonden.

Väldigt mycket snö, när var detta?

Helt rätt!

Det va i början av juni 2009. Massa snö över de låga dalarna men fantastiskt fint och ensligt även om vi då hade alldeles för mkt packning

Bilagor

• FB_IMG_1518526421751.jpg
    FB_IMG_1518526421751.jpg
    9.8 KB · Visningar: 319

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jomenvisst, helt rätt! Starkt, K-J!

Längre fram i dalen öppnar denna vy upp sig och man kan se flera av topparna på på Luohttoláhko, dominerat av Lullihatjåhkkå i mitten av bilden.

Wow inte ofta jag gissar rätt. Passerat där två gånger, senast i somras med dagsetappen alkavagge-kvikkjokk :)

En annan bild från i somras. Var tältar jag nu?

Bilagor

• FB_IMG_1518597824293.jpg
    FB_IMG_1518597824293.jpg
    49.6 KB · Visningar: 401
Wow inte ofta jag gissar rätt. Passerat där två gånger, senast i somras med dagsetappen alkavagge-kvikkjokk :)

En annan bild från i somras. Var tältar jag nu?

Det ser ut som Suottasjtjåhkkå och Niják där borta, så du tältar väl nånstans på sluttningen väster om Tjievratjåhkkå? Nära gränsen mellan Sarek och Stora Sjöfallet.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.