Gissa position

Bollen rullar vidare dårå
0ce8ecf050fdff19bda72c4b223d0d00.jpg

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Får intrycket att du står på Sarektjåkkås nordtopp o fotar i nv riktning. Stämmer bra med Sarekmassivets nordliga del, men har lite svårt att förstå fjällryggen/ryggarna i bildmittens vänstra kant. Det måste ju vara Routesmassivet om min teori stämmer.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag har letat i minnet och även kollat flygbilden på några platser, men nej. Tror inte jag har sett det här fina fallet. Så jag kan inte gissa på en plats, men vi kanske kan ringa in området. Jag föreslår att vi är i Norrbottens län.

Ha, ha Henning, jag väntade på ditt svar. Jag lägger upp en ny bild med en tydligt ledtråd, tror det ringer en klocka hos flera när de ser den bilden.

Bilagor

• File_050_1.jpg
    File_050_1.jpg
    48.8 KB · Visningar: 320

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips