Gissa position

Bollen rullar vidare dårå
0ce8ecf050fdff19bda72c4b223d0d00.jpg

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Får intrycket att du står på Sarektjåkkås nordtopp o fotar i nv riktning. Stämmer bra med Sarekmassivets nordliga del, men har lite svårt att förstå fjällryggen/ryggarna i bildmittens vänstra kant. Det måste ju vara Routesmassivet om min teori stämmer.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Jag har letat i minnet och även kollat flygbilden på några platser, men nej. Tror inte jag har sett det här fina fallet. Så jag kan inte gissa på en plats, men vi kanske kan ringa in området. Jag föreslår att vi är i Norrbottens län.

Ha, ha Henning, jag väntade på ditt svar. Jag lägger upp en ny bild med en tydligt ledtråd, tror det ringer en klocka hos flera när de ser den bilden.

Bilagor

• File_050_1.jpg
    File_050_1.jpg
    48.8 KB · Visningar: 325

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips