Gissa position

Stämmer fint. Jag hade en liten förhoppning att det skulle dröja lite längre men icke.

Nästa bild!

Peter HP

Bilagor

• DSCN1349_72ppi800pxDxO_Final.jpg
    DSCN1349_72ppi800pxDxO_Final.jpg
    54 KB · Visningar: 409
Det ser ut som du står på Pårtetjåhkkå, med Saitaristjåhkkå i fonden.

Väldigt mycket snö, när var detta?

Helt rätt!

Det va i början av juni 2009. Massa snö över de låga dalarna men fantastiskt fint och ensligt även om vi då hade alldeles för mkt packning

Bilagor

• FB_IMG_1518526421751.jpg
    FB_IMG_1518526421751.jpg
    9.8 KB · Visningar: 315

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jomenvisst, helt rätt! Starkt, K-J!

Längre fram i dalen öppnar denna vy upp sig och man kan se flera av topparna på på Luohttoláhko, dominerat av Lullihatjåhkkå i mitten av bilden.

Wow inte ofta jag gissar rätt. Passerat där två gånger, senast i somras med dagsetappen alkavagge-kvikkjokk :)

En annan bild från i somras. Var tältar jag nu?

Bilagor

• FB_IMG_1518597824293.jpg
    FB_IMG_1518597824293.jpg
    49.6 KB · Visningar: 397
Wow inte ofta jag gissar rätt. Passerat där två gånger, senast i somras med dagsetappen alkavagge-kvikkjokk :)

En annan bild från i somras. Var tältar jag nu?

Det ser ut som Suottasjtjåhkkå och Niják där borta, så du tältar väl nånstans på sluttningen väster om Tjievratjåhkkå? Nära gränsen mellan Sarek och Stora Sjöfallet.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.