Gissa position

Jag har passerat Guohpervágge två gånger, den första i strålande sol, men andra gången i hällregn ...

Här kommer en ny bild att gissa på. Vilken dalgång ser vi? Och vad heter fjället vars sluttning denna sten ligger på? (denna "rauk" såg ut som ett röse på avstånd, men det går ingen led här)

Bilagor

• IMG_3109.jpg
    IMG_3109.jpg
    75.3 KB · Visningar: 400
Jag har passerat Guohpervágge två gånger, den första i strålande sol, men andra gången i hällregn ...

Här kommer en ny bild att gissa på. Vilken dalgång ser vi? Och vad heter fjället vars sluttning denna sten ligger på? (denna "rauk" såg ut som ett röse på avstånd, men det går ingen led här)

Várdotjåhkkå?

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Riktigt klurigt, men det kan vara Bunnerfjällen även om bildens beskärning gjort det svårt i så fall. Då är det Östra Bunnerskalet och fjället ifråga är Bunnervaerieh.

Calle

Östra Bunnerskalet är helt rätt! Här kommer en bild med riktning mot norr, kanske kan du även gissa vilken fjällsluttning stenen ligger på?

Bilagor

• IMG_3113.jpg
    IMG_3113.jpg
    83.2 KB · Visningar: 277

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips