Gissa position

Då gissar jag att det är stugan vid arevattnet som fotografiet visat

Jomenvisst! Din gissning är helt rätt. Vi är alltså rätt nära norska gränsen, en bit norr om Skalmodal. Den här stugan är en i raden av fint renoverade stugor, som vi sett presenterade tidigare här i tråden. Det kostar en hundring att bo här, pengar som man skickar in till länsstyrelsen. Ny bild!

Ja det är roligt att stugorna rustas upp och tas om hand. Jag har själv aldrig besökt arevattnetsstugan men området lockar med ett besök.

Här kommer så en ny bild
attachment.php

Vilket namngett vattendrag ska här korsas?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag brukar göra så här.

1) Klicka på Hantera bifogade filer.
2) Klicka på Välj fil.
3) Dubbelklicka på den valda filen. Den namnges då intill knappen.
4) Dubbelklicka på Ladda upp.
5) Avvakta några sekunder så dyker bildnamnet upp med brun text.
6) Stäng fönstret.
7) Klicka på Förhandsgranska så att det ser bra ut. Annars är det bara att backa tillbaka.
8) Klicka på Skicka svar.

Hälsn Pelle

Vi försöker igen! Den syntes när jag förhandsgranskade men något strul har det ju tydligen blivit.

Vilket namngett vattendrag ska här korsas?

Bilagor

• DSC01388.jpg
    DSC01388.jpg
    66.2 KB · Visningar: 317

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag har passerat Guohpervágge två gånger, den första i strålande sol, men andra gången i hällregn ...

Här kommer en ny bild att gissa på. Vilken dalgång ser vi? Och vad heter fjället vars sluttning denna sten ligger på? (denna "rauk" såg ut som ett röse på avstånd, men det går ingen led här)

Bilagor

• IMG_3109.jpg
    IMG_3109.jpg
    75.3 KB · Visningar: 417
Jag har passerat Guohpervágge två gånger, den första i strålande sol, men andra gången i hällregn ...

Här kommer en ny bild att gissa på. Vilken dalgång ser vi? Och vad heter fjället vars sluttning denna sten ligger på? (denna "rauk" såg ut som ett röse på avstånd, men det går ingen led här)

Várdotjåhkkå?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.