Gissa position

Då gissar jag att det är stugan vid arevattnet som fotografiet visat

Jomenvisst! Din gissning är helt rätt. Vi är alltså rätt nära norska gränsen, en bit norr om Skalmodal. Den här stugan är en i raden av fint renoverade stugor, som vi sett presenterade tidigare här i tråden. Det kostar en hundring att bo här, pengar som man skickar in till länsstyrelsen. Ny bild!

Ja det är roligt att stugorna rustas upp och tas om hand. Jag har själv aldrig besökt arevattnetsstugan men området lockar med ett besök.

Här kommer så en ny bild
attachment.php

Vilket namngett vattendrag ska här korsas?

Jag brukar göra så här.

1) Klicka på Hantera bifogade filer.
2) Klicka på Välj fil.
3) Dubbelklicka på den valda filen. Den namnges då intill knappen.
4) Dubbelklicka på Ladda upp.
5) Avvakta några sekunder så dyker bildnamnet upp med brun text.
6) Stäng fönstret.
7) Klicka på Förhandsgranska så att det ser bra ut. Annars är det bara att backa tillbaka.
8) Klicka på Skicka svar.

Hälsn Pelle

Vi försöker igen! Den syntes när jag förhandsgranskade men något strul har det ju tydligen blivit.

Vilket namngett vattendrag ska här korsas?

Bilagor

• DSC01388.jpg
    DSC01388.jpg
    66.2 KB · Visningar: 313

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag har passerat Guohpervágge två gånger, den första i strålande sol, men andra gången i hällregn ...

Här kommer en ny bild att gissa på. Vilken dalgång ser vi? Och vad heter fjället vars sluttning denna sten ligger på? (denna "rauk" såg ut som ett röse på avstånd, men det går ingen led här)

Bilagor

• IMG_3109.jpg
    IMG_3109.jpg
    75.3 KB · Visningar: 407
Jag har passerat Guohpervágge två gånger, den första i strålande sol, men andra gången i hällregn ...

Här kommer en ny bild att gissa på. Vilken dalgång ser vi? Och vad heter fjället vars sluttning denna sten ligger på? (denna "rauk" såg ut som ett röse på avstånd, men det går ingen led här)

Várdotjåhkkå?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.