Gissa position

Får börja med att gratta enok till prestationen! Jag stirrade mig blind på att det var en slätt framför. Där ser man vad vidvinklar kan ställa till med!
Hoppar på möjligheten att lägga in en bild. Var står jag?

Bilagor

• noname-1_a.jpg
    noname-1_a.jpg
    117.8 KB · Visningar: 391
Skierfe är tyvärr fel. Men Oblix är i rätt dalgång. Men var någonstans där står jag? Visar hela bilden obeskuren.

Bilagor

• noname-1.jpg
    noname-1.jpg
    128.8 KB · Visningar: 369
Hm, så glad över att hamna nära så jag avstår att gissa vidare :) säkert 15 år sen jag var där, mest en känsla. Ganska långt ner före stugan?

Förtydligande: Den plats som Oblix åsyftar är belägen 800 meter uppströms Vistasstugorna. Fotografen står förmodligen på det utskjutande partiet strax väster därom, en bit ONO punkt 797.

Om detta är rätt tycker jag att Oblix lägger ut nästa bild.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Oblix har kanske annat för sig. Eftersom jag känner ett visst ansvar för fortsättningen så kommer här ett bidrag. Vart är vi på väg?

Bilagor

• Fjällen april 2016 041.jpg
    Fjällen april 2016 041.jpg
    26 KB · Visningar: 536
Nej, det här är längre norrut.

En ledtråd kan vara att vi startade tidigt den här dagen för att om möjligt få lite kallföre. Men strax efter den här bilden åkte vi över en sjö i decimeterdjupt vatten......

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.