Gissa position

Bildvinkeln gör det svårt att se formen på sjön, men solen kommer in från vänster så fotot bör vara taget västerut. Fina gräsmarker, ser ut att vara lättgången terräng. Mina tankar går till gränslandet mellan Sarek och Padjelanta, t. ex. västra delen av Guohopervágge. Det kanske duger som en inledning?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Nej det är varken Guohpervagge eller Vouskelvagge. Den här dalgången är betydligt mer känd än Vouskelvagge som jag fick leta ett tag för att hitta.
Kortet är taget mot NNV och vi ska norrut till annat kartblad.

Jag vet att det här är fel men jag gissar i alla fall på Tjåggnårisjávrásj så kanske vi får lite mer ledtrådar.

Du har helt rätt i att det är fel! Det enda Tjågnåris jag känner till är i sydöstra Sarekmassivet, men någon liten sjö finns inte där.
Kortet är taget mitt i den kanske mest kända fjällvyn vi har i Sverige.

Du har helt rätt i att det är fel! Det enda Tjågnåris jag känner till är i sydöstra Sarekmassivet, men någon liten sjö finns inte där.
Kortet är taget mitt i den kanske mest kända fjällvyn vi har i Sverige.

Ah....hade det på känn men det verkade ju lite för lätt :D...jag har ju tom tältat precis där!!

Det måste helt enkelt vara Caonjajavri vid Lapporten :)!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Vad heter den något frusna "-javri" där jag befinner mig?

Hoppas på snabb lösning då jag åker upp mot Kvikkjokk för vandring i morgon em :)

Bilagor

• IMG_1749.jpg
    IMG_1749.jpg
    40.1 KB · Visningar: 537
Eftersom det är en "-javri" du står vid så är vi norra fjällvärlden. Jag gissar på Kebnekajsefjällen någonstans.

Men för att få någon med bättre kolla att gissa så slänger jag in en gissning på Viddjajavri nu och bumpar tråden lite.

Nej, det är det inte....som ny ledtråd så lägger jag in bild nr 2,

Bild nr 1 är tagen i NÖ riktning och bild nr 2 är tagen i Ö riktning från samma position.

Bilagor

• IMG_1750.jpg
    IMG_1750.jpg
    40.9 KB · Visningar: 399

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.