Gissa position

Det går ett renstängsel tvärs genom bilden i förgrunden vilket underlättade identifikationen.
På nästa bild är jag på väg mot ett vackert vattenfall. Dagens etappmål. Vad heter jokken?

Bilagor

• IMG_6854.jpg
    IMG_6854.jpg
    54 KB · Visningar: 356
Av de rundade stenhällarna får jag en känsla av att vi inte är så långt ifrån den Norska gränsen...så jag gissar på att det är Sårjåsjåhkå, en bit nedanför "Konsul Persson stuga" :)!

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Så här ser fallet ut på närmare håll och vi ska alltså norrut från Sårjåsjávrre.

Bilagor

• IMG_6859.jpg
    IMG_6859.jpg
    89.1 KB · Visningar: 443
Jo, förstod det...men kunde inte känna igen platsen, så det känns lite som att skjuta från höften!

Men det känns som att vi iaf är söder om Ritsem...så med den nya bilden så vågar jag mig på en gissning, jag tror att det är Sieberjåhkå :)?

Jo, förstod det...men kunde inte känna igen platsen, så det känns lite som att skjuta från höften!

Men det känns som att vi iaf är söder om Ritsem...så med den nya bilden så vågar jag mig på en gissning, jag tror att det är Sieberjåhkå :)?

Nu är du för långt norrut. Dessutom är du för långt från din första känsla.

Mycket mindre område att gissa på nu tack vare tidigare gissningar. Vid Hurrejåhkå ska det tydligen finnas ett fint fall. Kan det vara det?

Alldeles korrekt. Anders hade ju gjort grovarbetet med att ringa in platsen.

Ah..snurte han före mig med sin gissning :)!
En trevlig sak med bildsökandet var att jag började läsa om Västra Padjelanta och hittade en reseberättelse med många bra bilder här på utsidan från 2009...och den jokken är med, dock inte vattenfallet så tydligt.

Så nu finns Västra Padjelanta med i "att vandra listan" :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.