Gissa position

Hm, det är ju rätt mycket vatten. Och färgen verkar vara lite blågrön. Det kanske räcker till Piteälven lite ovanför broarna för Kungsleden?

Hm, det är ju rätt mycket vatten. Och färgen verkar vara lite blågrön. Det kanske räcker till Piteälven lite ovanför broarna för Kungsleden?

Som sagt, det bränns.....det är mycket vatten, absolut Inte vadbart och det finns en bro i närheten.
Men det är Inte Piteåälvens övre delar som rinner där och vi är inte i närheten av Kungsleden!

Mycket mindre vatten när jag passerade där...

Ny bild kommer här.

Calle

Bilagor

• IMGF_175.jpg
    IMGF_175.jpg
    81.9 KB · Visningar: 440

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Subalpina fjällhedar, borde vara Västerbottenfjällen. Jag gissar på Vindelfjällen någonstans så att vi kommer igång.

Har suttit med näsan i kartan ett bra tag, men eftersom jag aldrig vandrat söder om Silvervägen så blir det svårt....

Men, mitt i bilden ungefär...är det en sandås eller någon form av väg som går där?

Jag tror att vi ser nordvästra änden av Skebleskalet. Jokkravinen är Stievkajuhka och den spetsiga toppen är Sjnjurtjuoke 1206.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.