Gissa position

Vad heter den här dalen?

Bilagor

• IMG_1207.jpg
    IMG_1207.jpg
    72.1 KB · Visningar: 467
Säkert en enkel fråga för de i mitt tycke imponerande kunskaper som ni här inne besitter vad gäller Sveriges fjällvärld.

Var står jag och tar fotot?

Bilagor

• Sarek 2015 (Jens) 499.jpg
    Sarek 2015 (Jens) 499.jpg
    57.6 KB · Visningar: 373

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Ja, det var rätt nivå för mig;) Är på resande fot så jag passar vidare till någon annan rookie!

Jag tar bollen fort som attan då jag vet att det tar många år innan jag gissar rätt på bilderna i den här tråden.

Vad heter jokken?

EDIT: Ser nu att Jeremiah Johnson kapade tråden av Krigis72. Låter ändock min bild vara kvar.

Bilagor

• 20150722_121727000_iOS.jpg
    20150722_121727000_iOS.jpg
    140.9 KB · Visningar: 365
Vilket vatten ser vi här?

EDIT:Attans, Aron hann före, vi får köra dubbelt den här gången.

Bilagor

• SAM_0149.jpg
    SAM_0149.jpg
    82 KB · Visningar: 340
Senast ändrad:
Ledtråd till #9371
Om man ska ta sig över vattnet är det nog bäst att inte använda den här bron som ligger uppströms.

Bilagor

• SAM_0169.jpg
    SAM_0169.jpg
    76 KB · Visningar: 299

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips