Gissa position

Tycker jag känner igen omgivningarna, dessutom passar ledtrådarna in. Baktegiesjjavrasj, svårt att stava till, ännu svårare att uttala ;)
...och nedanför ligger Vastenjaure.

Calle

Tycker jag känner igen omgivningarna, dessutom passar ledtrådarna in. Baktegiesjjavrasj, svårt att stava till, ännu svårare att uttala ;)
...och nedanför ligger Vastenjaure.

Calle

Alldeles riktigt! Jag visar den obeskurna bilden där även Vastenjaure syns.

Bilagor

• IMG_6875.jpg
    IMG_6875.jpg
    71.3 KB · Visningar: 348
Tyckte också att det kändes igen, men struntade i att chansa när jag inte kunde hitta den närmaste sjön på kartan! Mycket läcker plats!

Är det bara jag som tycker att bilderna tenderar att bli allt svårare? Tores bild nyligen betraktade jag som "omöjlig", ändå gick det att knäcka den, imponerande! Men den här bilden visar ju bara ett "vanligt fjäll", kan ju vara lite var som helst...........Men vi är väl i Jämtland den här gången?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Angående Tores bild hade jag turen att jag själv gått där och hade nån bild att jämföra med. Tore hade nog annars tänkt att "vidga vyerna" och göra det lite lättare verkade det som. Men...
...visst är det Jämtland, dock vidgar jag inte vyerna utan gör tvärtom, kanske det också kan ge en ledtråd.

Calle

Bilagor

• IMGF_160.jpg
    IMGF_160.jpg
    126.7 KB · Visningar: 424
Några antaganden:
1. Ett torn, mast eller liknande på toppen till vänster.
2. Toppen till vänster ligger på ca 1200 möh
3. Toppen till höger ligger ca 100 m högre upp
4. Kortet är taget på ca 800 möh
5. Kortet är taget i SO-SV riktning

Mvh / RN

Du är på rätt väg.
1. Ett torn, mast eller liknande på toppen till vänster.
Rätt, se förstorad bild nedan
2. Toppen till vänster ligger på ca 1200 möh
Stämmer bra
3. Toppen till höger ligger ca 100 m högre upp
Nej, ungefär samma höjd. Bildvinkeln spelar ett litet spratt
4. Kortet är taget på ca 800 möh
C:a 100 m lägre
5. Kortet är taget i SO-SV riktning
NO riktning

Calle

Bilagor

• IMGF_161.jpg
    IMGF_161.jpg
    94.3 KB · Visningar: 408

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.