Gissa position

Då tar vi en bild på ett litet vattenfall:

Bilagor

• zxc.jpg
    zxc.jpg
    92 KB · Visningar: 511

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kryptiska ledtrådar, men jag tror du syftar på sportfiskare vid Miekak. Vi ser alltså ett av Piteälvens översta flöden.

Det stämmer alldeles utmärkt!

Fallet längst ner i Pieskeströmmen ligger inte ens en kilometer från fiskecampen och det var gott om fiskare i området som alla klagade över att det var för mycket vatten, vilket jag var böjd att hålla med om. Vadet senare samma dag över Sarddajåhkkå var inte helt enkelt...

Tack för den fina bilden! Lite frustrerande att se en så spektakulär plats utan att förstå var vi befann oss. Men dina ledtrådar var ju rätt snälla.

Här kommer en ny bro, förmodligen avsedd för vandrare i första hand. Vad heter vattendraget?

Bilagor

• 011.jpg
    011.jpg
    99.1 KB · Visningar: 774
Eftersom det har varit tyst ett tag så lägger jag in några bilder från augusti. Alla är från samma tur. Var är de tagna?

Jag ber om ursäkt för bildkvaliten, jag hade bara en liten webbkamera med mig.

Bilagor

• 0001.jpg
    0001.jpg
    54 KB · Visningar: 621
  • 0002.jpg
    0002.jpg
    62.9 KB · Visningar: 611
  • 0003.jpg
    0003.jpg
    55.3 KB · Visningar: 688

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.