Gissa position

Vad är det här för kulle? Och var är vi?

Bilagor

• utsidan-20151012.jpg
    utsidan-20151012.jpg
    25 KB · Visningar: 487
Inte ens nån som vill gissa? Hm, om vi provar att vidga vyn lite grann då? Nån som vill gissa nu då?

Bilagor

• utsidan-20151014.jpg
    utsidan-20151014.jpg
    24.5 KB · Visningar: 429
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Min första tanke var Ryggåsberget och efter den andra bilden verkar det vara ännu mer troligt. Bilden tagen från Luohttoláhko.

Jamen varför gissade du inte det redan tidigare? För Ryggåsberget är ju helt rätt!

Bilden är tagen strax efter midsommar 2012. Luottholáhko var fortfarande helt snötäckt. Om man vrider huvudet mot söder hade man denna fantastiska vy över Pårtemassivet. Men det måste medges att det var ganska tungt att traska över hela platån i (blöt) snö.

Bilagor

• IMG_5847-pårtemassivet.jpg
    IMG_5847-pårtemassivet.jpg
    19.3 KB · Visningar: 399
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?

En bra analys, kortet är dock taget mot OSO. När jag nu visar den obeskurna bilden torde det bli ganska enkelt, eller...

Bilagor

• IMG_4927.jpg
    IMG_4927.jpg
    68.7 KB · Visningar: 475

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.