Gissa position

Vad är det här för kulle? Och var är vi?

Bilagor

• utsidan-20151012.jpg
    utsidan-20151012.jpg
    25 KB · Visningar: 471
Inte ens nån som vill gissa? Hm, om vi provar att vidga vyn lite grann då? Nån som vill gissa nu då?

Bilagor

• utsidan-20151014.jpg
    utsidan-20151014.jpg
    24.5 KB · Visningar: 413
Min första tanke var Ryggåsberget och efter den andra bilden verkar det vara ännu mer troligt. Bilden tagen från Luohttoláhko.

Jamen varför gissade du inte det redan tidigare? För Ryggåsberget är ju helt rätt!

Bilden är tagen strax efter midsommar 2012. Luottholáhko var fortfarande helt snötäckt. Om man vrider huvudet mot söder hade man denna fantastiska vy över Pårtemassivet. Men det måste medges att det var ganska tungt att traska över hela platån i (blöt) snö.

Bilagor

• IMG_5847-pårtemassivet.jpg
    IMG_5847-pårtemassivet.jpg
    19.3 KB · Visningar: 394
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?

En bra analys, kortet är dock taget mot OSO. När jag nu visar den obeskurna bilden torde det bli ganska enkelt, eller...

Bilagor

• IMG_4927.jpg
    IMG_4927.jpg
    68.7 KB · Visningar: 470

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.