Gissa position

Vad är det här för kulle? Och var är vi?

Bilagor

• utsidan-20151012.jpg
    utsidan-20151012.jpg
    25 KB · Visningar: 479
Inte ens nån som vill gissa? Hm, om vi provar att vidga vyn lite grann då? Nån som vill gissa nu då?

Bilagor

• utsidan-20151014.jpg
    utsidan-20151014.jpg
    24.5 KB · Visningar: 421
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Min första tanke var Ryggåsberget och efter den andra bilden verkar det vara ännu mer troligt. Bilden tagen från Luohttoláhko.

Jamen varför gissade du inte det redan tidigare? För Ryggåsberget är ju helt rätt!

Bilden är tagen strax efter midsommar 2012. Luottholáhko var fortfarande helt snötäckt. Om man vrider huvudet mot söder hade man denna fantastiska vy över Pårtemassivet. Men det måste medges att det var ganska tungt att traska över hela platån i (blöt) snö.

Bilagor

• IMG_5847-pårtemassivet.jpg
    IMG_5847-pårtemassivet.jpg
    19.3 KB · Visningar: 396
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?

En bra analys, kortet är dock taget mot OSO. När jag nu visar den obeskurna bilden torde det bli ganska enkelt, eller...

Bilagor

• IMG_4927.jpg
    IMG_4927.jpg
    68.7 KB · Visningar: 473

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.