Gissa position

Helt rätt 😄

Japp bilden är tagen vid Nuvjavri, en spännande sjö som försökt ta mig till två gånger innan denna tur. Om man är jättepetig är det Kuoperatjåkka man ser, med den tillhör ju Kårsatjåkka massivet.

/ Stefan

Lite drygt en dagstur senare...

Och så här ser massivet ut när man börjar närma sig gränsen mellan Sjaunja och Stora Sjöfallets nationalpark. Personligen tycker jag att det är bland det coolaste man kan vara med om, att skida genom Sjaunjas myr och skogsmarker (såg inte ett skidspår på en vecka!!!) och sen komma ut till gränslandet där fjällen tar vid :)

/ Stefan

http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=20251&stc=1&d=1437902558

Bilagor

• Muddus_Abisko_Turen0133.jpg
    Muddus_Abisko_Turen0133.jpg
    16.6 KB · Visningar: 586
Ingen aktivitet här på en månad, så jag tar mig friheten att sparka igång tråden igen. Den här gåtan lär inte heller bli särskilt långlivad, men den är åtminstone lite eljest: Vad heter personen på bilden?

gp192.jpg

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips