Gissa position

Runt 500 visningar och fortfarande ingen gissning, så det var tydligen tillräckligt svårt. Kanske lika svårt som att stava rätt till ett av fjällen på bild?

/ F
 
Vild gissning...

Hmmm, om jag inte tittar på bilden och bara läser ledtrådarna så skulle jag säga att du står en bit upp på sluttningen mot Sarjarcohkka och fotograferar mot sydost. Då har vi Livamcohkka i fonden och Kårsatjåkka bakom denna.

Men jag får inte riktigt ihop detta med bilden....men det får bli min gissning i alla fall :)

/ Stefan
 
Hmmm, om jag inte tittar på bilden och bara läser ledtrådarna så skulle jag säga att du står en bit upp på sluttningen mot Sarjarcohkka och fotograferar mot sydost. Då har vi Livamcohkka i fonden och Kårsatjåkka bakom denna.

Men jag får inte riktigt ihop detta med bilden....men det får bli min gissning i alla fall :)

/ Stefan

Härligt när en satsning går hem!

På bilden ser vi mycket riktigt Livamcohkkas nordsida. Hitom berget ligger Padje Kaitumjaure skymd och bakom berget står Kårsatjåkka (1703 m) och Kuoperatjåkka (1730m). I bildens vänsterkant syns västsluttningen på Leaibeceabetcohkka.

Vid fototillfället var jag påväg från Kaitumjaurestugorna upp genom Sanjarvaggi.

Mvh Filiokus
 
Sicken flax

Det förklarar varför jag inte fick det att gå ihop....satt och kikade på kungsleden och tyckte att dalgången var på tok för djup för att det skulle stämma :)

Återkommer senare idag med bil när jag kommit hem till arkivet...

/ Stefan
 
Vart är vi på väg....

Hej och ursäkta mitt lilla på-spåret citat :)

Skidåkaren på bilden (som råkar vara undertecknad) är på väg mot ett ganska så imposant massiv i bakgrunden. Så frågan är vilken topp är det vi ser och var är bilden tagen?

En liten första ledtråd är att bilden är tagen med ett ganska rejält teleobjektiv...

/ Stefan

http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=20244&stc=1&d=1437715217
 

Bilagor

  • Muddus_Abisko_Turen0108.jpg
    Muddus_Abisko_Turen0108.jpg
    37.2 KB · Visningar: 397
Ledtråd 1:

Hmmm, inga gissningar, kanske folk är på semester :)

En extra ledtråd kan kanske få fart på gissandet. Jag skidar genom det som tveklöst är ett av landets minst besökta områden. Är nära en sjö....

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.