Vilken kul tråd!
Jag provar en bild:
Hej Niludde.....i vanliga fall är det den som gissar rätt på bilden, som får i "belöningen" att lägga upp en ny bild
Men nu ligger din ute redan så...ska kolla kartan och se om jag kan komma på något.
Vilken kul tråd!
Jag provar en bild:
Hej Niludde.....i vanliga fall är det den som gissar rätt på bilden, som får i "belöningen" att lägga upp en ny bild!
Men nu ligger din ute redan så...ska kolla kartan och se om jag kan komma på något.
Hej.
Jag tycker inte att du varken behöver radera eller be om ursäkt. Har den som löst frågan inte återkommit med en ny bild (efter själig tid - vad det nu är) sätter jag mitt hopp till att någon sätter fart på tråden igen.
En annan oskriven regel är att om det går trögt med gissandet att man ger ledtrådar, svåra i början men lättare eftersom. För närvarande sätter jag mitt hopp till just ledtrådar...
Mvh/Rickard
Hmmm, googlar man tragedi + fjällen + 1951 så framgår det att det skedde ett mord i Vaisaloukta det året.
Så jag slår till och gissar på att det är Kutjaure (eller Guvtjavrre som den nu heter) som vi ser framför oss på bilden...även om jag inte helt får ihop fjällen i bakgrunden med kartan.
/ Stefan
Efter alla de här ledtrådarna så blev ju sökområdet lite mindre ... du måste vara på Littak strax nordväst om Ritsem.