Gissa position

Spånar på följande rutt:
Kvikkjokk-helikopter till Staloluokta-norr/söder? förbi Alajavrre - roddbåt/bro? Alkavare kapell- Alkavagge - Mikkastugan svåra vad?- Spökstenen - var vada Rahpaätno? - NO om Biellorieppe - bro över Gådokjåhkå- Pårek - Kvikkjokk

Är rutten genomförbar? Tidsåtgång?

Jag har läst Grundsten och många trådar på Utsidan.
Vi är en grupp som ska vandra, erfarna och mindre erfarna.
Tycker nog att ämnet förtjänar en egen tråd och inte hör hemma i "Gissa position". Första halvan är lätt men andra halvan är knepigare. Starta en ny tråd för ämnet så ska jag bemöda mig ett bättre svar.

Har vadat Sjpietjavjåhkå en bit uppströms där stigen ner till Kisurisstugan börjar/slutar och tycker terrängen på bilden stämmer bra. Eftersom du syftar på ett badställe tror jag det är just där vid stigen.

Calle

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

avslutad210712

Gäst
Med tanke på att det inte händer något i tråden så kastar jag in två gissningar

Sju år sedan jag gick Padjelantaleden och tyvärr verkar jag ha fotat lite lite just den sista etappen.

Min första gissning är den lilla sjön vid rengärdet som är ca 2 km sydväst om Kutjaure vilket jag baserar på kartstudie och den enda sjön som är markerad på kartan.

Min andra gissning som jag tror mer på är kullen som är strax nordost om de tre broarna över Vuojatätno som ligger ytterligare lide längre söderut efter Padjelantaleden. Har ett minne av att när man gick uppe på den kullen fanns det en större vattenpöl nedanför.

[Ändrat]

Inser att det är åtta år sedan jag gick där.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.