Gissa position

Visst är det Ruonektjåhkkå vi ser, och sjön är nästan rätt också. Du har bra koll på terrängen här uppe! Men jag tror den här "gropen" har varit med tidigare. Är det en glaciärnisch, tro?
Tack! Arjeplogare (numera utflyttad) av födsel och ohejdad vana så nåt måste ju ha fastnat!
Jepp, gropen på Ruonek är en glaciärnisch.

Jag är bildlös och lämnar ordet fritt.
 
Spånar på följande rutt:
Kvikkjokk-helikopter till Staloluokta-norr/söder? förbi Alajavrre - roddbåt/bro? Alkavare kapell- Alkavagge - Mikkastugan svåra vad?- Spökstenen - var vada Rahpaätno? - NO om Biellorieppe - bro över Gådokjåhkå- Pårek - Kvikkjokk

Är rutten genomförbar? Tidsåtgång?

Jag har läst Grundsten och många trådar på Utsidan.
Vi är en grupp som ska vandra, erfarna och mindre erfarna.
Tycker nog att ämnet förtjänar en egen tråd och inte hör hemma i "Gissa position". Första halvan är lätt men andra halvan är knepigare. Starta en ny tråd för ämnet så ska jag bemöda mig ett bättre svar.
 
Har vadat Sjpietjavjåhkå en bit uppströms där stigen ner till Kisurisstugan börjar/slutar och tycker terrängen på bilden stämmer bra. Eftersom du syftar på ett badställe tror jag det är just där vid stigen.

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.