Gissa position

Vad ser vi och var står jag?
MvH/RN

Bilagor

• P8020076 - Beskuren 1.jpg
    P8020076 - Beskuren 1.jpg
    47.3 KB · Visningar: 417
Bild 8372 är lättare än vad du tror, den är tagen från en välbesökt plats och i fokus finns en relativt omtalad och av flera använd färdväg. Mvh RN

Bild 8373. Kanske inte så många som vandrar just här men under sommaren går dagliga helikopterturer förbi denna plats.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

avslutad210712

Gäst
Bild 8373:

Gissar på någon av jokkarna väster om Njunjes så Kårsåjåkka får bli min gissning. Inser att jag inte har något foto av just den jokken men alla jokkarna där ligger i djupa sänkor.

Ser ut som Ruonasgårsså i Tjuoldavágge. Helikoptrarna brukar väl gå i Njoatsosvagge? Åtminstone när jag gick där.

Ruonasgårsså stämmer bra!

Ang. exakt vart helikoptrarna går kanske beror på piloten, minst 2 av gångerna jag flugit mellan Kvikkjokk och Stalo gick turen i Tjuoldavágge.

Bild 8372
Det rekognoserades för att dra en led ungefär mitt i bilden, nu går den istället ungefär lika långt bakom min rygg.

avslutad210712

Gäst
Bild 8372:

Någon måste skjuta vilt igen *L*.

Du står uppe på Vardut (stavning....) och fotar i riktning nord-nordväst mot Kamajåkk och Kamajaure.

Har absolut ingen som helst aning om man funderade på att dra Kungsleden där men allt för att få lite ledtrådar.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.