Gissa position

Imponerande! Jag satt och funderade på någon lämplig ledtråd, helt i onödan.

Vi ser alltså några småtjärnar i Tjuoldavágges nedre del med Njoatsosvágge i bakgrunden. Fotot är taget mot nordost från helikopter på väg mot Stáloluokta. Så här ser hela bilden ut.

Bilagor

• Fjällen 2011 109, ändrad (3).jpg
    Fjällen 2011 109, ändrad (3).jpg
    28.2 KB · Visningar: 393
Inte speciellt imponerande alls. Detta är ju Hans Fowelins och mitt "specialområde". Jag återkommer strax med en ny gåta.

Titta gärna på vår alldeles speciella blogg om Njoatsosvágge.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Riktigt läcker bild!
Funderat på liknande toppar (finns inte så många) och tillhörande dalgångar med lite björkskog. Fastnade till slut för Tjuollda.

Calle

Alldeles riktigt. Fotot är taget av Hans Fowelins vandrarkamrat Anders Gudmundsson. När jag såg det för första gången trodde jag att han hade mixtrat med fotot. Finns det här i Sverige? Jodå, det behövs bara en riktig fotograf för att visa det jag själv är blind för.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.