Gissa position

Bilagor

• 6258.jpg
    6258.jpg
    19.5 KB · Visningar: 402

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Min danska/norska är inte helt 100%.

Men utifrån https://www.flashback.org/t1312238 "Ofta är "netop" ett utfyllnadsord som strängt taget inte betyder något i sammanhanget, och som med fördel kan utelämnas vid översättning. I exemplet skulle det kunna översättas med "liksom". Alternativt skulle hela första ledet kunna översättas med "jag ville bara säga att"." drar jag slutsatsen att jag borde bidra med en bildfråga, vilket jag tyvärr inte kan göra nu. Hoppas någon annan åtarsig att skicka in en ny bild.

Mvh,
RN

Min danska/norska är inte helt 100%.

Men utifrån https://www.flashback.org/t1312238 "Ofta är "netop" ett utfyllnadsord som strängt taget inte betyder något i sammanhanget, och som med fördel kan utelämnas vid översättning. I exemplet skulle det kunna översättas med "liksom". Alternativt skulle hela första ledet kunna översättas med "jag ville bara säga att"." drar jag slutsatsen att jag borde bidra med en bildfråga, vilket jag tyvärr inte kan göra nu. Hoppas någon annan åtarsig att skicka in en ny bild.

Mvh,
RN

Jag avsåg betydelsen "just precis". Kanske att dHANScan eller Lars Hedegaard kan reda ut det lingvistiska garnnystanet åt oss!?

/ F

Senast ändrad:
Måste börja med att säga att det var en mäktig bild på Kugghjulskammen. Dramatiska moln!

Här kommer en bild från en trevlig tältplats. Var låg jag?

Bilagor

• IMG_0941.jpg
    IMG_0941.jpg
    51.3 KB · Visningar: 365
Måste börja med att säga att det var en mäktig bild på Kugghjulskammen. Dramatiska moln!

Tackar! Men åskvädret senare den kvällen var än mer mäktigt och dramatiskt. Konstant muller och hällregn i sex timmar. Nästa morgon hade vattennivån i Vistasjåkka stigit med 1,5 meter. Häftigt att få uppleva ett sådant oväder, att känna sig så liten inför naturens krafter.

Mvh Filip

Det är väl dags för en ledtråd. Tyvärr har jag ingen bild som visar tältplatsen i en annan vinkel, men på vägen dit passerar man detta:

Bilagor

• IMG_0933.jpg
    IMG_0933.jpg
    122.4 KB · Visningar: 334

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.