Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Nej, det är en annan ingrediens som jag tänker på.
Jag kan också säga att detta är en plats som ligger i den södra delen av fjällkedjan.

Liknar ju terrängen i Lunndörrsfjällen och den enda av "dörrarna" jag inte gått igenom är Lillådörren, så det får bli min gissning. Men hur det har med pölsa att göra har jag ingen aning om...;)

Calle

En till chansning. Det ser ju ganska likt ut. Förstår dock inte heller vad detta har med pölsa att göra.

Tältet står vid Fosksjöarna?

Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

...nu kom det. Jag har ju läst Torgny Lindgrens bok och det fanns ju en variant med kokta och malda ekorrar, hur nu den smakar...

Då är det ju Ekorrpasset och Ekorrhammaren!

Calle

Även om jag gillar pölsa, men med ekorrar är gränsen passerad... ;)

Ny bild kommer här, vilket fjäll ser vi?

Calle

Bilagor

• IMGF_126.jpg
    IMGF_126.jpg
    86 KB · Visningar: 474
Min första tanke var Bielloriehppe eftersom jag tyckte mig se nordostkammen i bakgrunden. Nu när ett berg som är väldigt likt Låddebakte dyker upp så hävdar jag att vi ser Bielloriehppe 1570 från en punkt nära Lavnnem.
Hmmm.... det tog för lång tid att knappa in svaret på mobilen.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.