Gissa position

Nej, det är en annan ingrediens som jag tänker på.
Jag kan också säga att detta är en plats som ligger i den södra delen av fjällkedjan.

Liknar ju terrängen i Lunndörrsfjällen och den enda av "dörrarna" jag inte gått igenom är Lillådörren, så det får bli min gissning. Men hur det har med pölsa att göra har jag ingen aning om...;)

Calle

En till chansning. Det ser ju ganska likt ut. Förstår dock inte heller vad detta har med pölsa att göra.

Tältet står vid Fosksjöarna?

Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

...nu kom det. Jag har ju läst Torgny Lindgrens bok och det fanns ju en variant med kokta och malda ekorrar, hur nu den smakar...

Då är det ju Ekorrpasset och Ekorrhammaren!

Calle

Även om jag gillar pölsa, men med ekorrar är gränsen passerad... ;)

Ny bild kommer här, vilket fjäll ser vi?

Calle

Bilagor

• IMGF_126.jpg
    IMGF_126.jpg
    86 KB · Visningar: 464
Min första tanke var Bielloriehppe eftersom jag tyckte mig se nordostkammen i bakgrunden. Nu när ett berg som är väldigt likt Låddebakte dyker upp så hävdar jag att vi ser Bielloriehppe 1570 från en punkt nära Lavnnem.
Hmmm.... det tog för lång tid att knappa in svaret på mobilen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.