Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Nej, det är en annan ingrediens som jag tänker på.
Jag kan också säga att detta är en plats som ligger i den södra delen av fjällkedjan.

Liknar ju terrängen i Lunndörrsfjällen och den enda av "dörrarna" jag inte gått igenom är Lillådörren, så det får bli min gissning. Men hur det har med pölsa att göra har jag ingen aning om...;)

Calle

En till chansning. Det ser ju ganska likt ut. Förstår dock inte heller vad detta har med pölsa att göra.

Tältet står vid Fosksjöarna?

Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

...nu kom det. Jag har ju läst Torgny Lindgrens bok och det fanns ju en variant med kokta och malda ekorrar, hur nu den smakar...

Då är det ju Ekorrpasset och Ekorrhammaren!

Calle

Även om jag gillar pölsa, men med ekorrar är gränsen passerad... ;)

Ny bild kommer här, vilket fjäll ser vi?

Calle

Bilagor

• IMGF_126.jpg
    IMGF_126.jpg
    86 KB · Visningar: 472
Min första tanke var Bielloriehppe eftersom jag tyckte mig se nordostkammen i bakgrunden. Nu när ett berg som är väldigt likt Låddebakte dyker upp så hävdar jag att vi ser Bielloriehppe 1570 från en punkt nära Lavnnem.
Hmmm.... det tog för lång tid att knappa in svaret på mobilen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.