avslutad210712
Gäst
Kieddåivejauratjah ovanför Tarraluoppalstugorna efter Padjelantaleden
Du har tagit ett rejält kliv närmare men har inte kommit ända fram.Ajajavrre och Arasluokta.
Calle
Tack för din gissning men Calles är närmare.Bara för att spetsa till kampen lite, så tänkte jag föreslå Voujatädno vid Tsågahavrre, Sallohaure i bakgrunden till höger.
/Hans
Nu börjar det nästan att brännas men det är fortfarande inte rätt. Din gissning är närmast.Kieddåivejauratjah ovanför Tarraluoppalstugorna efter Padjelantaleden
en plats långt bortom kommunala planer för tillgänglighetsanpassning...![]()
Nä, den var kanske svår men jag hade en bild tagen lite åt höger från sista bilden i beredskap också (som visar Alájávrre) som nog hade varit enklare.Tur att jag hann gissa rätt, den sista ledtråden hade jag inte klarat![]()
Jag tror att du står på bron över Lajrrojåhko. Labba i bakgrunden.
Helt rätt!Jag tror att du står på bron över Lajrrojåhko. Labba i bakgrunden.
Det hade gått en ispropp i utloppet ur Salajekna och det var fantastiskt vilket flöde det var. I övre delen kom det också stora isblock som rullade med vattenmassorna tills de krossades mot stenar längre ned. Dagen efter hade vattennivån börjat sjunka, men inte ännu till den nivå som visas på din bild. Bifogar en bild taget en bit uppströms, en bra bit ut från deltat i Pieskehaure var det brunt av slamvattnet. Det var kul och intressant att få uppleva något dylikt.Verkar vara rätt plats! Jag letade fram en egen bild därifrån vid 'normal' vattenföring - vilken otrolig skillnad...
Det var kul och intressant att få uppleva något dylikt.